Imunita a jak ji podpořit?

Víte, že v našich střevech žije víc bakterií, než kdy žilo na naší planetě Zemi?

Bakterie, které s námi přirozeně žijí jsou pro nás neškodné. Ty nové jsou těmi nebezpečnými. Pokud ty naše přirozené vypudíme, ihned naše organizmy osídlí ty mnohem nenechavější typy. Bakterie žijící ve střevech tvoří až 80 procent naší imunity. Ty nám zásadně pomáhají nejen trávit, ale chrání nás před mnohými infekty. 

Dokonce si některé bakterie dokáží vytvořit vlastní antibiotika, kterými zákeřného konkurenta vypudí. Právě zde se náš imunitní systém „učí“ vytvářet si protilátky tak, aby při napadení cizí bakterií mimo trávící systém dokázal rozvoj nechtěného vetřelce zastavit. 

Nezvládli jste novoroční předsevzetí a nezhubli? 

Chcete začít s low carb a bojíte se chyb?

Zkuste to s námi s naší Jarní výzvou!

6 týdnů – jídelníčky a recepty – nákupní seznamy – podpora ostatních


Antibiotika jsou řešením pro závažné zdravotní stavy, kdy lékař uzná, že se bez nich pacient není schopen sám vyléčit. Nicméně dnes už víme, že se po užití jediných antibiotik střevo s poškozením přirozené mikroflóry vyrovnává i několik měsíců. V případě nasazení antibiotik v ne úplně nezbytném případě jde jen o placebo efekt – mnohé virové infekce po pár dnech odezní úplně samy. To nejhorší na tom je, jak málo (spíš vůbec) si uvědomujeme, že po léčbě antibiotiky zůstává ve střevech jenom hrstka přeživších „našich“ původních bakterií. 

Na podporu a udržení střevní mikroflóry bychom měli denně užívat probiotika, kterých je na našem trhu dostatečný výběr. Nejlepší jsou ta s nejvyšším počtem kmenů a pokud byste vybrali taková, která obsahují i půdní bakterie (což u nás ještě není běžné, proto jsou tato probiotika vždy o kousek dražší), pak by se váš imunitní systém měl během pár měsíců užívání posílit a stabilizovat.

Jako prevence a podpora léčby jakéhokoli onemocnění jsou probiotika více než vhodná a pro stabilní osídlení našich střev těmi správnými „obyvateli“ zařaďte denně na váš stůl kvašené potraviny, jako je kysané zelí, kimchi nebo jakákoli jiná fermentovaná zelenina.

Návod, jak si doma připravíte svou vlastní kvašenou zeleninu, najdete zde:

Komentáře
  • Stáhněte si zdarma průvodce low carb programem HUBNU JÍDLEM

    Vaše osobní údaje jsou u nás v bezpečí a budeme je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání eBooku a dalších newsletterů ode nás, které se budou týkat souvisejícího tématu. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu. Zásady zpracovávání osobních údajů Hubnu jídlem
  • Rubriky
  • Nejčtenější