Nadupaná low-carb tortilla bez vaječné chuti se skvělým nutričním složením

Tortilly jsou pokrm, který se v nízko sacharidovém stravování moc nevyskytuje. Pokud ano, bývá z vaječného základu, pak tedy i velmi vaječné chuti. Tortilla v Hubnu jídlem provedení vás nejen překvapí svou pevnou strukturou, ale hlavně skvělou, nevaječnou chutí, ačkoli jsme k jejímu vytvoření využili super protein v podobě sušeného bílku Můj bílek. Je to prostě nadupaná low-carb tortilla bez vaječné pachuti se skvělým nutričním složením 🙂

Pro jednoho jedlíka na cca 4 porce

PŘÍPRAVA: 10 minut

TEPELNÁ ÚPRAVA: 20 minut

NÁROČNOST: levou zadní

tortilla:

  • 1/2 balení Můj bílek *(jak na něj se dočtete níže)
  • kokosová mouka 3 PL
  • prášek do pečiva bez fosfátů 1 čl
  • sušený česnek 1/3 čl
  • chilli prášek 1 čl
  • sůl špetka

náplň:

  • hovězí maso mleté 100 g
  • konzervovaná rajčata 4-6 PL
  • česnek 1 stroužek
  • sůl
  • pepř
  • ghí 1 PL
  • zelenina:
  • avokádo kousek
  • špenát hrst
  • ledový salát hrst
  • majolka domácí (nebo bílý jogurt) 4 PL
  • Jalepňos papričky – podle chuti
  • rajče 2 ks
  • sůl

Jak na to?

Můj bílek

1/2 balení Můj bílek rozmíchejte se 100 ml vody

– jedna kávová lžička Mého bílku je jeden kus běžného vaječného bílku:)

Pozn.: Z Mého bílku můžete vyšlehat pevný sníh, při vaření nebo pečení vytváří pěknou, pevnou strukturu. Běžně se doporučuje rozmíchat 1 balení v 200 ml – 250 ml vody tekutiny – vody, mléka nebo vývaru. Používáte ho pak stejně, jako bílek z čerstvého vajíčka.

Tortilla:

  • nejprve si připravte Můj bílek tak, jak je doporučeno výše
  • všechny suroviny smíchejte a vypracujte do řídkého těsta
  • pokud je opravdu hodně řídké, pak přidejte kokosovou nebo tapiokovou mouku
  • rozehřejte pánev s nepřilnavým povrchem s menším průměrem
  • na střed nalijte trochu těsta, okamžitě pánev zvedněte a krouživými pohyby rozlijte těsto po celém obvodu pánve, vložte zpět na sporák
  • pokud vám do zaplnění celé plochy pánve těsto nevyšlo, nevadí, lžičkou ho doplňte a lehce roztáhněte na místo, které je třeba zakrýt
  • zmírněte plamen, stačí na poloviční intenzitu a čekejte, až se začnou tvořit lehké bublinky
  • zkuste tortillu zlehka nadzvednout širokou obracečkou, jakmile to půjde, otočte ji na druhou stranu a nechte chvíli tepelně upravit
  • takto vytvořte tortilly z veškerého těsta

Náplň:

  • na ghí orestujte cibulku a česnek, přidejte mleté maso, osolte a opepřete
  • restujte za stálého míchání, dokud se maso nezatáhne a nepustí šťávu
  • přidejte konzervovaná rajčata, stáhněte plamen a nechte pomalu probublávat přibližně 15 minut
  • kdyby se maso začalo připalovat, podlijte ho trochou vody, červeným vínem nebo trochou rozmixovaných rajčat

Směs naneste na střed tortill, zaskládejte salátem, špenátem, rajčetem, avokádem a zakapejte majolkou. Zarolujte a svrchu zakápněte rajčaty a majolkou (bílým jogurtem). Servírujte se salátkem ze zbytku zeleniny zalitým olivákem a balsamikem.

Komentáře
  • Stáhněte si zdarma průvodce low carb programem HUBNU JÍDLEM

    Vaše osobní údaje jsou u nás v bezpečí a budeme je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání eBooku a dalších newsletterů ode nás, které se budou týkat souvisejícího tématu. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu. Zásady zpracovávání osobních údajů Hubnu jídlem
  • Rubriky
  • Nejčtenější